Monetizace ve hře BitCraft Online

Alpha, Steam Early Access a co bude dál

Tento článek se zaměřuje na to, jak plánujeme monetizovat BitCraft konkrétně, jak během Steam Early Access, tak i po vydání plné verze.

Jak bude BitCraft Online monetizován během Steam Early Access

Během Early Access na Steamu budeme prodávat:

Všichni hráči, kteří si zakoupili Supporter Badge během Alphy, obdrží Steam klíč pro každou zakoupenou odznak.

Hexite Shards jsou určeny výhradně pro kosmetické účely. Během Early Access lze Hexite Shards využít k:

Pokud neznáte systém impérií v BitCraftu: území se obsazuje stavbou hlídkových věží a soupeří se s ostatními impérii ničením jejich věží, přičemž chráníte ty své. Vaše impérium je zobrazeno na mapě a uznáváno ve světě.

Impéria nejsou systémem nákupu pozemků. Neznamenají nárokování půdy. Neovlivňují, co ostatní hráči mohou či nemohou stavět ve svých hranicích. Fungují spíše jako symbolické hranice podobně jako hranice států v Evropě. Podobně jako ve hře Crusader Kings. Účelem impérií je dát hráčům něco, za co se mohou postavit, a podpořit politické intriky a sociální hru. Chceme, aby se hráči – od vůdců měst až po sólové hráče či velké streamery – cítili jako součást něčeho většího. To je hlavní smysl systému.

Hexite Shards jsou obchodovatelný herní předmět a očekáváme, že hráči je budou směňovat za Hex Coins nebo jiné předměty. V souladu s naší filozofií volného obchodu neplánujeme toto zakazovat, ale pečlivě navrhujeme hru tak, aby nebylo snadné převádět měnu přímo na zkušenosti bez významné námahy.

Jak bude BitCraft Online monetizován po skončení Steam Early Access

Po Early Access plánujeme prodávat pouze:

Momentálně stále plánujeme, že hra bude po plném vydání free-to-play, ale záměrně vybíráme poplatek za Early Access z těchto důvodů:

Beta/Steam EA je první verzí hry, která není jen testem, ale kompletní hrou, kterou vám, hráčům, předáváme.

Proč bude BitCraft po vydání free-to-play?

Původní důvod, proč chceme BitCraft udělat free-to-play, je maximální dostupnost. MMORPG na jednom světě žije a umírá komunitou, a proto chceme, aby byla co největší a nejživější. V budoucnu možná zvážíme monetizaci formou předplatného, což by mohlo znamenat menší, ale oddanější komunitu. Momentálně však věříme, že free-to-play s větší komunitou je správná cesta. Uvidíme, jestli to bude udržitelné.

Závěrečné myšlenky

Když se herní společnosti baví o monetizaci, často slyšíme dva extrémy:

Oba názory chápu, ale my jsme ti, kdo do BitCraftu vložili 7 let života, a bereme monetizaci velmi vážně.

Monetizace musí být správná – pro komunitu i pro vývojáře. Věříme, že to dokážeme, a tento plán je náš první pokus. Pokud nebude fungovat, jsme připraveni ho upravit. Chceme, aby BitCraft žil mnoho let, a k tomu je potřeba úspěšná monetizační strategie.

A ještě jedna důležitá věc: v BitCraft Online nejsou žádné kryptoměny ani NFT.

Pokud chcete, nezapomeňte si přidat BitCraft Online na Steam do wishlistu:
https://store.steampowered.com/app/3454650/BitCraft_Online/