BitCraft Empires - Podrobný průvodce
Požadavky
Než budete moci založit impérium nebo připojit svou osadu k existujícímu impériu, musíte mít nárok (claim) s dokončeným potřebným výzkumem a být jeho vlastníkem.
Po dokončení výzkumu „Empire Infrastructure“ se váš nárok stane způsobilým stát se součástí impéria a v uživatelském rozhraní nároku se objeví záložka „Empire“.
Založení impéria
Založení impéria vás bude stát určité množství hexite shardů, které se odečtou z vašeho osobního trezoru. Po založení se stanete císařem nového impéria. Od tohoto okamžiku se všechny hexite shardy utracené v systému impéria odečítají z impériového trezoru, nikoli z vašeho osobního.
Pro dokončení založení musíte impériu dát unikátní jméno a potvrdit jej. Po založení můžete podrobnosti o impériu sledovat v novém okně impéria, které má tlačítko na HUDu a klávesovou zkratku (aktuálně P). Nárok, ze kterého bylo impérium založeno, se stane hlavním městem impéria, což bude důležitá geo-strategická pozice pro budoucí aktivity impéria.
Momentálně nelze hlavní město přesunout a ztráta hlavního města (například zničením totemu nároku) může vést k zániku impéria. V budoucnu plánujeme možnost přesunu hlavního města za určitý poplatek, aniž by impérium zaniklo.
Na začátku impérium nemá žádné podřízené ani území. Než začnete s impériem něco dělat, je potřeba se správně nastavit.
Slévárna (Foundry)
Nejdůležitější stavbou, kterou každé impérium potřebuje, je slévárna. Ta umožňuje přeměnit surové hexite shardy a zásoby z hlavního města na Hexite kapsle, které jsou hlavní měnou pro všechny další aktivity impéria.
Slévárny lze stavět pouze v hlavním městě a jejich náklady se odečítají z trezoru impéria. Pokud nemáte dostatek shardů, můžete do impéria přidat další ze svého osobního trezoru přes okno impéria.
Ve slévárně můžete zařadit výrobu Hexite kapslí, které stojí hexite shardy z trezoru impéria a zásoby z hlavního nároku. Dávejte pozor, abyste nepřekročili kapacitu zásob.
Dokud impérium nevlastní nějaké území, pouze císař může jednat jménem impéria. S vlastněným územím přichází možnost delegovat oprávnění.
Nárokování území
Jakmile máte alespoň jednu Hexite kapsli, můžete začít nárokovat území. K ovládání území musíte postavit impériové hlídkové věže, které pokrývají oblast 3x3 čtverců na mapě (mřížku zobrazíte klávesou F2).
Hlídky lze stavět pouze v území, které není pod vlivem jiného impéria, ale mohou se překrývat s jiným územím, čímž vzniká sporná oblast, která není vlastněna žádným impériem.
Pro postavení hlídky musíte na mapě nebo fyzicky označit oblast pro rozšíření, což dává oprávnění komukoli z impéria postavit tam hlídku. Císař a další oprávnění mohou tento krok přeskočit.
Na schváleném území můžete s Hexite kapslí použít stavitelské menu k umístění hlídky. Hlídky mají malý neutrální nárok, takže je nelze stavět blízko jiných nároků, jako jsou osady nebo ruiny.
Údržba impéria
Po postavení hlídky je důležité ji udržovat, aby neztratila aktivitu nebo nebyla obsazena soupeřem. Údržba probíhá doplňováním energie pomocí Hexite kapslí.
Na rychlost vybíjení energie hlídky mají vliv:
Počet hlídek v impériu – čím více jich máte, tím vyšší je údržba všech hlídek
Vzdálenost hlídky od hlavního města – čím dál, tím vyšší náklady
Izolace hlídky – pokud není spojena s územím obsahujícím osadu, rychleji ztrácí energii. To lze napravit propojením s hlavním městem nebo připojením další osady v sousedství.
Protože Hexite kapsle se vyrábějí ve slévárnách v hlavním městě, čím větší impérium máte, tím více logistiky potřebujete k jeho udržení.
Připojování osad k impériím
Impérium nemusí mít více přidružených osad, kromě toho, aby zabránilo izolovaným hlídkám. Přesto může mít více osad, což ukazuje velikost a sílu impéria.
Každá osada se může připojit k impériu přes záložku impéria v nároku, pokud má dokončený výzkum „Empire Infrastructure“. Připojení postavy a osady k impériu jsou nezávislé – můžete být členem jedné osady a zároveň vaše osada patřit jinému impériu. Toto členství vyjadřuje pouze loajalitu.
Oprávnění a koruna
Jakmile máte první území, můžete začít delegovat správu impéria svým oprávněným hráčům – autoritám, které mají unikátní tituly a oprávnění udělená císařem.
Hráči, kteří nejsou členy žádného impéria, mohou přijít do hlavního města nebo ke kterékoliv aktivní hlídce a složit přísahu věrnosti. Tím se stanou výhradními občany impéria, mohou přispívat a vykonávat základní úkoly.
Pokud občan přispěje dostatečně (nastaveno císařem), může být povýšen na šlechtice s vlastním názvem, aby se odlišili od ostatních.
Impérium může mít neomezený počet občanů a šlechticů, ale autority se odemykají podle velikosti území. Autority mají unikátní tituly a mohou mít různá oprávnění. Císař rozhoduje, jak tyto role využije – od symbolických titulů po plné delegování správy impéria.
S růstem impéria se koruna stává bohatší a zdobnější, což vizuálně ukazuje moc a rozsah vašeho panství.
Obléhání
Císař nebo oprávněný hráč může označit území pro obléhání buď na mapě, nebo přímo na místě. Tím vyhlašuje, že impérium chce dobýt hlídku nepřátelského impéria v dané oblasti.
Po označení může kterýkoli člen impéria zahájit obléhání přinesením Hexite kapsle k nepřátelské hlídce.
Při interakci s hlídkou, pokud držíte Hexite kapsli a není právě obléhána, dostanete možnost zahájit obléhání a umístit obléhací dělo poblíž hlídky. Toto dělo bude sloužit jako bod interakce pro útok během obléhání.
Průběh obléhání
V uživatelském rozhraní uvidíte „přetahování“ mezi útočící energií děla a obrannou energií štítu hlídky.
Obléhání končí za dvou podmínek:
Obranná energie klesne na 0 – útočníci vyhrávají! Hlídka přechází pod kontrolu útočícího impéria a zbývající útočná energie se použije k údržbě hlídky.
Útočná energie klesne na 0 dříve – obránci vyhrávají! Obléhání je neúspěšné a zbývající obranná energie zůstává v hlídce (až do limitu 10 000).
Obléhací dělo se postupně nabíjí a spotřebovává energii k útoku na štít. Každý útok má určitou hodnotu energie, která se odečítá z útočné i obranné energie.
Zpočátku jsou útoky slabé, což dává obráncům čas reagovat a posílit obranu. Postupem času se útoky zesilují, čímž se zvyšuje napětí a důležitost taktiky.
Pokud budete chtít, rád vám pomohu s dalšími překlady nebo úpravami textů pro vaši fanpage.
Tyler (3Blave, spoluzakladatel Clockwork Labs)